En ny bloggers betroelser

20, 08, 06

Jeg opprettet denne bloggen primært fordi jeg har lyst til å skrive, og sekundært som et resultat av gruppepress utøvd av allerede-bloggende venner.

Men å starte blogg var ikke så lett som jeg trodde det skulle være. For det første er alle de gode titlene tatt, og jeg har måttet vri og vrenge hjernen uten å komme på noe bedre enn det du ser øverst på siden. Veldig mange lesere har jeg ikke hatt heller, ettersom stort sett bare overnevnte venner har visst bloggen eksisterer.

Jeg har brukt en del tid på orientere meg blant de norske bloggene. Mange av bloggerne er imponerende flinke, hvilket har fremprovosert en smule sceneskrekk hos en fersking i “faget”

Vi fikk på mange måter en dårlig start, bloggen min og jeg. Postene har sålangt blitt få, og med solide mellomrom. Men jeg håper at når vi bare lærer hverandre å kjenne litt bedre, jeg lærer hvilke muligheter og begrensninger bloggemediet byr på, og jeg slutter å ha panisk angst for det hvite feltet hvor man skriver skal dette her gå riktig så bra. Jeg kjenner jeg har lyst og gleder meg.

Som inspirasjon og et tupp i ræva har jeg meldt meg på bloggestafetten som Sonitus-folkene arrangerer. Samtidig håper jeg å bli litt bedre kjent med de andre som blogger også.

Jeg vil tro de fleste som leser dette er innom bloggen for første gang. Les gjerne de to foregående postene også, og gi meg tilbakemelding eller gode råd. Det settes alltid pris på!

3 kommentar to “En ny bloggers betroelser”

  1. Sora Says:

    Ikke bare du som har brukt tid på å orientere deg blandt alle bloggene som finnes. Jeg har prövd endel. Trodde jeg hadde fått til en, den så helt perfekt ut, men når andre skulle se den eller kommentere, måtte de logge inn og gi en hel avhandling, og folk flest i min alder vet ikke en gang hva en blogg er !!
    Nå byttet jeg til denne bloggposten. men hjelpe meg…. Jeg finner ikke det jeg har publisert, og får ikke frem bilder, nå gir jeg snart opp, men ikke helt, den som gir opp har tapt, men jeg har dessverre ingen gode råd å gi deg, kanskje du heller kan gi noen til meg. Sora

  2. bloggeren Says:

    To måneder etter min ankomst i bloggriket føler jeg meg enda som en «newbee». Halvparten av bloggingen består så vidt jeg forstår av å søke etter inspirasjon i andres blogger, eller ihvertfall å skumlese det andre skriver. Uansett godt å se flere som gir seg i kast med å omsette det oppe i huet til ord i bloggen.

    Welcome, I say! (og gratulerer til gruppen som utøvde presset)

  3. Carmen Says:

    Sora: Hei! Jeg syns bloggen din ser bra ut nå jeg. Ser ut som en bra begynnelse, såvidt jeg kan se. Dessverre er jeg ikke så veldig teknisk anlagt jeg heller, så sånne ting som bilder og tekst som bare blir borte må du nesten spørre noen andre om. Ikke gi opp iallefall!

    Bloggeren: Takketakk. «Newbee» vil jeg sikkert være en stund jeg også. Det er vel litt som å være yngst i familien tenker jeg, uansett hvor gammel man blir er de andre alltid eldre. Men man blir jo vant til det, da! 🙂


Legg igjen en kommentar